Εκπαιδευτική επίσκεψη στο ΚΠΕ Περτουλίου - Τρικκαίων

Μαθητές της Α΄ τάξης του 3ου Λυκείου Λάρισας που συμμετέχουν στο περιβαλλοντικό πρόγραμμα «Σημασία της εξοικονόμησης ενέργειας» επισκέφθηκαν το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) Περτουλίου Τρικκαίων, συνοδευόμενοι από την δ/ντρια του σχολείου κ. Κολλάτου Μαρίνα και τις φιλολόγους κ. Βουλτσίδου Δήμητρα και Τασιοπούλου Ευδοξία.

Το ΚΠΕ βρίσκεται στο λόφο του Προφήτη Ηλία σε ένα καταπράσινο δάσος, στην πόλη των Τρικάλων και υλοποιεί εκπαιδευτικά προγράμματα με στόχο την δημιουργία ευαίσθητων οικολογικά πολιτών.

Αρχικά, έγινε η υποδοχή των μαθητών από τα μέλη της παιδαγωγικής ομάδας του Κέντρου και μέσα από ένα παιχνίδι γνώσεων προσανατολίστηκαν στο θέμα του εκπαιδευτικού προγράμματος που επρόκειτο να παρακολουθήσουν.

Στη συνέχεια έγινε παρουσίαση του θεωρητικού μέρους του προγράμματος με διαδραστική προβολή και τη συμμετοχή των μαθητών, οι οποίοι ενημερώθηκαν για το τι είναι ενέργεια, ποιες είναι οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και ποιες οι μη ανανεώσιμες και για τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα τους.

Μετά από ένα ολιγόλεπτο διάλειμμα, οι μαθητές χωρίστηκαν σε δύο ομάδες που, εναλλάξ, συμμετείχαν σε δραστηριότητες σχετικές με τα όσα είχαν μάθει στο πρώτο μέρος του προγράμματος. Έτσι η πρώτη ομάδα εργάστηκε πάνω σε φύλλα εργασίας(απάντησε σε ερωτήσεις και έλυσε σταυρόλεξα) για να εμπεδώσουν όσα έμαθαν. Η άλλη ομάδα στο εργαστήριο του ΚΠΕ γνώρισε το μηχανισμό λειτουργίας μιας ανεμογεννήτριας και ενός υδροηλεκτρικού εργοστασίου. Ενημερώθηκε, επίσης, για τις λάμπες χαμηλής κατανάλωσης ενέργειας, την εξοικονόμηση ενέργειας που επιτυγχάνεται με τη χρήση τους αλλά και για τα μειονεκτήματα τους. Κατόπιν στους εξωτερικούς χώρους του Κέντρου παρακολούθησαν τη λειτουργία και την εφαρμογή των φωτοβολταϊκών συστημάτων και τη λειτουργία της κυψέλης υδρογόνου, δραστηριότητες που ενθουσίασαν τους μαθητές.

Η φιλοξενία των μελών της παιδαγωγικής ομάδας του ΚΠΕ, του υπεύθυνου του Κέντρου Παπαβασιλείου Χρήστου, και των εκπαιδευτικών Κουτσιώνη Ευάγγελου και Κόκκαλη Θωμά, και η επιστημονική τους κατάρτιση άφησαν τις καλύτερες εντυπώσεις στους μαθητές και τις συνοδούς τους.

Οι μαθητές, με το τέλος του εκπαιδευτικού προγράμματος, κατηφόρισαν προς την πόλη των Τρικάλων. Διέσχισαν τα στενά δρομάκια της παραδοσιακής συνοικίας, το Βαρούσι όπως οναμάζεται, και έφτασαν στο Φρούριο. Ανέβηκαν τα 100 σκαλιά του Ρολογιού και θαύμασαν τη θέα από την κορυφή του. Περπάτησαν στις όχθες και τις γέφυρες του Ληθαίου ποταμού και αναχώρησαν γοητευμένοι από την όμορφη πόλη των Τρικάλων.

Ήταν μια εκπαιδευτική επίσκεψη, που συνένωσε ακόμα περισσότερο τα μέλη της περιβαλλοντικής ομάδας και διεύρυνε τις γνώσεις τους σχετικά με την ενέργεια, τη σημασία και τους τρόπους εξοικονόμησης της.