Το 3ο Λύκειο Λάρισας απέναντι στην πρόκληση των Ευρωπαϊκών προγραμμάτων

Το 2015 είναι η χρονιά αφετηρία για τον Ευρωπαϊκό θεσμό Erasmus+. Σχολεία από όλη την Ευρώπη μπορούν να επωφεληθούν και είτε να προσφέρουν κατάρτιση και επαγγελματική ανάπτυξη στο εκπαιδευτικό προσωπικό τους στο πλαίσιο του Erasmus+ KA1 είτε να δώσουν την ευκαιρία σε εκπαιδευτικούς και μαθητές να υλοποιήσουν κοινά έργα στο πλαίσιο του Erasmus+KA2. Τα οφέλη πολλά για όλους: ανάπτυξη του αισθήματος του ανήκειν στην Ευρωπαϊκή οικογένεια, η καλλιέργεια της εθνικής και ευρωπαϊκής συνείδησης, η επικαιροποίηση των γνώσεων, η ανταλλαγή και το μοίρασμα ιδεών, απόψεων, πρακτικών, η συμφιλίωση με την ιδέα του διαφορετικού και η αποδοχή της αξίας του, η ανάπτυξη της πολυγλωσσίας και τόσα άλλα.

Το 3ο ΓΕΛ Λάρισας επέδειξε καλά αντανακλαστικά. Παρ? όλες τις δυσκολίες, που είναι αναμενόμενο να υπάρχουν όταν κάτι καινούριο ξεκινά, πέτυχε την έγκριση δύο Ευρωπαϊκών προγραμμάτων, ενός Erasmus+KA1 και ενός Erasmus+KA2.

Το πρώτο αφορά στην επιμόρφωση και κατάρτιση μελών του εκπαιδευτικού του προσωπικού αφού το σχέδιο δράσης που υπέβαλλε αξιολογήθηκε με άριστα. Πρόκειται για το πρόγραμμα Erasmus+KA1 2014-1-EL01-KA101-000313 το οποίο έχει διάρκεια ενός έτους. Το πρόγραμμα προβλέπει 4 μετακινήσεις εκπαιδευτικών σε Ευρωπαϊκές χώρες για την παρακολούθηση επιμορφωτικών σεμιναρίων που αφορούν στη διδακτική των ξένων γλωσσών, της φυσικής και της ένταξης των ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία. Η πρώτη επιμόρφωση πραγματοποιήθηκε στη Μαγιόρκα της Ισπανίας στο διάστημα 16-23 Οκτωβρίου 2014 και αφορούσε στη μέθοδο CLIL[1], δηλαδή την ολοκληρωμένη διδασκαλία γλώσσας και περιεχομένου ή με άλλα λόγια τη διδασκαλία διαφόρων μαθημάτων σε γλώσσα διαφορετική της μητρικής. Το επιμορφωτικό πρόγραμμα[2] που περιλάμβανε μαθήματα με τη μορφή διαλέξεων, βιωματικά εργαστήρια, επισκέψεις σε σχολεία όπου εφαρμόζεται η μέθοδος και διήμερο συνέδριο παρακολούθησε η εκπαιδευτικός του σχολείου κ. Ειρήνη Ραπτοπούλου, καθηγήτρια Γαλλικών και η Διευθύντρια του σχολείου και καθηγήτρια Αγγλικών κ. Μαρίνα Κολλάτου ως υπεύθυνη υλοποίησης του προγράμματος «CORE-Clil Objectives and Resource kit in Education» 517181-LLP-2011-NoCOMENIUS-CMP. Στο σεμινάριο παρουσιάστηκε από την κ. Μαρίνα Κολλάτου η πρόταση εφαρμογής της μεθόδου CLIL που βασίστηκε στην πιλοτική της εφαρμογή στο πλαίσιο του μαθήματος των ερευνητικών εργασιών.

 


Το δεύτερο πρόγραμμα είναι η πολυμερής σύμπραξη Erasmus+ KA2 2014-1-DE03-KA201-001211-6 που θα διαρκέσει 2 χρόνια και σ? αυτή συμμετέχουν σχολεία από 7 χώρες: Ελλάδα, Γερμανία, Ρουμανία, Αυστρία, Ισπανία, Σουηδία, Ιταλία. Όλοι μαζί εργαζόμαστε για την υλοποίηση του κοινού έργου με τίτλο: «Brick stones ? made in Europe?- The way housing influences our lives in a common Europe». Στις 19-23 Οκτωβρίου 2014 εκπαιδευτικοί από τα σχολεία που συμμετέχουν στο πρόγραμμα έγιναν δεκτοί στο σχολείο μας και συζήτησαν τις λεπτομέρειες αναφορικά με την υλοποίηση του προγράμματος και στις 25 Φεβρουαρίου 2015 τρεις εκπαιδευτικοί του σχολείου (οι κ. Αργυρώ Αρναβίτου, κ. Φωτεινή Πουρνάρα και κ. Βικτώρια Δημητρίου) με τρεις μαθητές (τους Ιωάννη Γιαννούτσο, Παναγιώτη Κουτσαφτίκη και Γεωργία Μακρή) θα μεταβούν στην πόλη Eskilstuna της Σουηδίας για να συναντήσουν τους συνεργάτες τους στο έργο - εκπαιδευτικούς και μαθητές- και να παρουσιάσουν τη δουλειά τους.

Σε παράλληλη τροχιά κινούνται τα προγράμματα eTwinning. Για δεύτερη χρονιά[3] το σχολείο υλοποιεί eTwinning έργο με τίτλο: «Οδύσσεια»[4] και σ? αυτό συμμετέχουν τρεις εκπαιδευτικοί και 14 μαθητές. Σε συνεργασία με σχολεία από το Βέλγιο, τη Ρουμανία, την Ισπανία, την Ιταλία, τη Σλοβακία, τη Γαλλία και την Ελλάδα, οι μαθητές εργάζονται με στόχο να αποδώσουν σε διάφορες γλώσσες την Οδύσσεια του Ομήρου και να δημιουργήσουν ένα κοινό πολύγλωσσο βίντεο δραματοποίησης της Οδύσσειας.

Εν κατακλείδι, η υλοποίηση τέτοιων προγραμμάτων συνεπάγεται επιπλέον εργασία και χρόνο για εκπαιδευτικούς και μαθητές οι οποίοι αποζημιώνονται ωστόσο από την ικανοποίηση που εισπράττουν όταν βλέπουν το αποτέλεσμα της δουλειάς τους και τη χαρά και τις συγκινήσεις που βιώνουν όταν ταξιδεύουν για να συναντήσουν τους συνεργάτες τους. Αξίζει λοιπόν τον κόπο.

 


[1] Για τη μέθοδο CLIL και το περιεχόμενο του σεμιναρίου βλ. http://www.coreproject.no/

και http://www.coreproject.no/wordpress/wp-content/uploads/2015/01/Handbook-in-Greek.pdf

[2] Για περισσότερα βλ. http://blogs.sch.gr/mkollatou/2014/10/28/core_simply-the-best-course-mallorca-16-23-october-2014/

[3] το 2012 υλοποιήθηκε το έργο ?Tell me what you read and I?ll tell you who you are? http://desktop.etwinning.net/projects/project/93191

[4] http://desktop.etwinning.net/projects/project/107515