Στις εργασίες του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου με το πρόγραμμα Euroscola συμμετείχαν οι μαθήτριες Μαρία Γεωργίου και Μαρία Τσιρώνη της Β' τάξης του 3ου Γενικού Λυκείου Λάρισας.

Τους μαθητές συνόδευσε η καθηγήτρια Αγγλικής Γλώσσας κα. Ελένη Ζάχου.

 

20170120 091110"Στις 20 Ιανουαρίου του 2017, 25 μαθητές σχολείων της περιφέρειας Θεσσαλίας συμμετείχαμε στην ημερίδα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου με το πρόγραμμα Euroscola. Το πρόγραμμα αυτό επιτρέπει σε μαθητές των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης να ταξιδέψουν στο Στρασβούργο της Γαλλίας, όπου θα περάσουν μία ολόκληρη μέρα ως ευρωβουλευτές.

Πάνω από 200 παιδιά λάβαμε μέρος στο φετινό διαγωνισμό για τη Θεσσαλία. Από αυτά, 25 άτομα από τους νομούς Τρικάλων και Λάρισας επιλεχθήκαμε για να εκπροσωπήσουμε την Ελλάδα. Η επιλογή μας έγινε με βάση ορισμένα κριτήρια: τις επιδόσεις μας στο σχολείο, τα πτυχία μας στην αγγλική ή τη γαλλική γλώσσα και το βαθμό μας σε μία έκθεση που γράψαμε αναφορικά με τα δικαιώματα του Ευρωπαίου Πολίτη.

Στις 19 Ιανουαρίου, λοιπόν, αναχωρήσαμε με το αεροπλάνο από το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης για να προσγειωθούμε στην Φρανκφούρτη της Γερμανίας. Οδικώς φτάσαμε στο ξενοδοχείο μας στο Στρασβούργο, όπου και διανυκτερεύσαμε.

Για την επόμενη μέρα, 20 Ιανουαρίου, ήταν προγραμματισμένη η επίσκεψή μας στο Ευρωκοινοβούλιο. Έτσι, νωρίς το πρωί, φτάσαμε στο κτήριο «Louise Weiss» του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Αφού περάσαμε από το σημείο ελέγχου ασφαλείας, συγκεντρωθήκαμε όλοι οι συμμετέχοντες για πρόγευμα. Εκεί μας δόθηκαν διευκρινίσεις για το πρόγραμμα της ημέρας, καθώς και ταυτότητες όπου έγραφε ο καθένας μας το όνομα, τη χώρα και την ομάδα του. Στη συνέχεια, περάσαμε στην αίθουσα όπου βρίσκεται το ημικύκλιο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Εκεί, καθίσαμε στις θέσεις των ευρωπαίων βουλευτών και μας συστήθηκαν οι διοικητικοί υπάλληλοι του Κοινοβουλίου. Έπειτα, εκπρόσωποι από κάθε χώρα παρουσίασαν τα σχολεία τους και όλοι μας λάβαμε μέρος σε μία συζήτηση με έναν ευρωβουλευτή για διάφορα θέματα.

Το μεσημέρι, αφού συγκεντρωθήκαμε στο εστιατόριο, συγκροτήσαμε ο καθένας μας, μαζί με άλλα παιδιά διαφορετικών εθνικοτήτων, τετραμελείς ομάδες για να συμμετέχουμε στο παιχνίδι «Eurogame». Κληθήκαμε, λοιπόν, να απαντήσουμε σε ένα ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις σε διάφορες γλώσσες, κάτι που απαιτούσε συνεργασία και επικοινωνία με άτομα από άλλες χώρες.

Αργότερα, μεταφερθήκαμε στις αίθουσες των επιτροπών. Εκεί συνεδρίασαν οι ομάδες εργασίας με θέματα όπως το περιβάλλον και οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, το μέλλον της Ευρώπης, η μετανάστευση. Συζητήσαμε και ανταλλάξαμε τις απόψεις μας με άλλους νέους, ώστε να καταφέρουμε τελικά να συντάξουμε μία έκθεση για το θέμα το οποίο πραγματευτήκαμε. Την έκθεση αυτή παρουσίασε ένας εκπρόσωπος από κάθε ομάδα στην ολομέλεια. Καθένας από εμάς μπορούσε να ψηφίσει υπέρ ή κατά της κάθε έκθεσης.

Ύστερα ακολούθησε η τελική φάση του παιχνιδιού «Eurogame», όπου οι τέσσερις καλύτερες ομάδες διαγωνίζονταν για τελευταία φορά σε ερωτήσεις γνώσεων. Η ημέρα μας στο Κοινοβούλιο ολοκληρώθηκε με τον ευρωπαϊκό ύμνο.

Αφού φύγαμε από το Κοινοβούλιο, οι Έλληνες μαθητές κάναμε μια σύντομη περιήγηση στην πόλη του Στρασβούργου.

Την τρίτη και τελευταία μέρα, στις 21 Ιανουαρίου, επισκεφθήκαμε κάποια από τα πανέμορφα χωριά της Αλσατίας, όπως το Ρούκβιρ και το Κόλμαρ. Το βράδυ αναχωρήσαμε από το αεροδρόμιο της Στουτγγάρδης για να επιστρέψουμε στην Ελλάδα.

Εν ολίγοις, το ταξίδι μας αυτό, αν και σύντομο, ήταν γεμάτο εμπειρίες. Εμπειρίες ανεκτίμητες, που θα μας συνοδεύουν σε όλη μας τη ζωή. Και το πιο σημαντικό: νιώσαμε ότι μπορούμε, μέσα από τις πράξεις μας, να γίνουμε εμείς η αλλαγή που θέλουμε να δούμε στον κόσμο."

Οι μαθήτριες της Β΄ Λυκείου του 3ου Λυκείου Λάρισας

Γεωργίου Μαρία
Τσιρώνη Μαρία