Στις 27/3/2024 πραγματοποιήθηκε ενημέρωση στους μαθητές της ομάδας προσανατολισμού ανθρωπιστικών σπουδών της Γ’ τάξης του σχολείου μας με θέμα «επαγγελματικές προκλήσεις και προοπτικές μέσω της κατεύθυνσης ανθρωπιστικών σπουδών», από την ψυχολόγο του σχολείου μας Άννα Δημοσθένη.

Αρχικά, έγινε γνωριμία με τους μαθητές. Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε συζήτηση για το μέλλον και την επαγγελματική τους καριέρα. Απώτερος σκοπός της δράσης υπήρξε η απάντηση στο ερώτημα «Ποιες σχολές έχουν προοπτική;». Πριν όμως απαντήσει κάποιος στο συγκεκριμένο ερώτημα το πρώτο βήμα που καλό θα ήταν να κάνει για τη σωστή επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων, είναι να αποκτήσει αυτογνωσία, να μάθει ποιος είναι, τι θέλει και τι μπορεί να κάνει. Να είναι σίγουρος για τα ενδιαφέροντα, τις κλίσεις, τις προτιμήσεις, τα ταλέντα του, διερευνώντας παράλληλα τις ικανότητες και τις δεξιότητές του. Το δεύτερο βήμα είναι η παρατήρηση του κόσμου της εργασίας, των συνθηκών και αμοιβών, του περιεχομένου, της ιεραρχικής ανέλιξης και κυρίως των προοπτικών των επιμέρους επαγγελμάτων στην αγορά εργασίας.

Επιπλέον, τονίστηκε το γεγονός ότι οι ανθρωπιστικές σπουδές στη σύγχρονη εποχή αναδύουν πολλές ευκαιρίες σε διάφορους τομείς και αρχίζουν να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο ακόμη και στην εξέλιξη των τεχνολογικών εφαρμογών στην καθημερινότητα του σύγχρονου ανθρώπου. Για παράδειγμα, ένας απόφοιτος Φιλολογίας με μεταπτυχιακές σπουδές στη Γλωσσολογία, μπορεί να εργάζεται σε ένα εργαστήριο Τεχνητής Νοημοσύνης, για την κατασκευή εφαρμογών μετάφρασης μέσω Smartphone. Ακόμη, δόθηκε η δυνατότητα να εκφράσουν απορίες. Τέλος, ζητήθηκε από όποιον επιθυμεί να διενεργηθεί ατομική συνεδρία.